Your skin ‘plant power’ to eat everyday

Hoe ziet je huid eruit als je moe of gestrest bent, ongezond eet of ziek bent geweest?

Juist, dat is direct aan je gezicht af te lezen. Wanneer je fit bent, gezond eet en voldoende water drinkt, knapt de huid hiervan op en zie je er stralend uit. Voeding speelt hierbij een grote rol. Met name om huidproblemen als huidveroudering, acne, pigmentatie, eczeem, rosacea en couperose onder controle te krijgen, is voeding erg belangrijk. Het eten van onbewerkt voedsel zoals groene groentes zijn dan onmisbaar. Zo puur en gezond mogelijk eten, in de juiste combinaties, geven je heel veel voordelen voor de huid.

Groene bladgroente, het recept voor een mooie huid en een gezond leven

Hoe kan voeding je helpen je huidwens te realiseren? Hoe houd je je huid mooi en verminder je fijne lijntjes, acne, rosacea, eczeem en hoe ga je huidveroudering tegen? Onderstaande groene groentes dragen allemaal een steentje bij! Ze gaan de afbraak van collageen tegen en zorgen voor een goede doorbloeding waardoor zuurstof en voedingsstoffen vervoerd worden en afvalstoffen afgevoerd worden. Dus eet je huid mooi met groene groentes!

Boerenkool

Boerenkool is overal razend populair als hét nieuwe superfood. Het zit vol met vitamine A en vezels. Vitamine C helpt jouw huid om collageen aan te maken. Dat zorgt er weer voor dat jouw huid er gezond en jong uit blijft zien. Vitamine A helpt lijntjes tegen te gaan. Retinol wordt afgeleid uit vitamine A en laat dat nu hét anti-aging ingrediënt zijn dat daadwerkelijk effect heeft. De vezels zorgen voor een gezonde darmflora en een glanzende huid.

Avocado

Avocado staat bekend als superfood, het is rijk aan vitamine C, E en K. Vitamine C helpt jouw huid om collageen aan te maken. Dat zorgt er voor dat jouw huid er gezond en jong uit blijft zien. Vitamine E bevat veel antioxidanten. Dit beschermt jouw huid tegen schadelijke stoffen van buitenaf. En avocado helpt ook om roodheid en onregelmatigheden tegen te gaan.

Spinazie

Spinazie bevat vooral veel ijzer, wat een belangrijk ingrediënt is voor gezond haar, een gezonde huid en gezonde nagels. Daarnaast bevat spinazie vitamine B wat bekend staat als de beste vitamine voor je haar. Hier wordt het namelijk sterk en glanzend van.

Rucola

Eet je salade met rucola. Rucola bevat zwavel. Is zwavel niet slecht voor je lichaam? Nee, natuurlijke zwavel in rucola is geweldig voor je huid. Het helpt bijvoorbeeld acne tegen te gaan.

Super smoothie

Healthy start of the day

Ingrediënten:

  • 150 gram verse spinazie
  • 2 bevroren bananen
  • 25 gram sesamzaadjes
  • 300 ml yoghurt

Bereidingswijze:

Was de spinazie en stop deze in de blender. Voeg daarna de banaan, yoghurt en sesamzaad toe. Mix het geheel en klaar is je smoothie!

Nancy Peter

Nancy Peter

Nancy van Derma Clinic Vlodrop is schoonheidsspecialiste, permanente make-up specialist, visagiste, gewichtsconsulente en medisch pedicure.
img_5047
partner-logo01
provoet-klein-wit
procert-logo-zonder-tekst-wit-50
bgn_logo_rgb-2